torsdag 26 februari 2015

Bäst före 22 år

det är precis som om mitt bäst före datum gick ut när jag var 22 år. Efter att ha levt ett väldigt bra o hälsosamt liv fritt från många sjukdomar ( förutom min glutenintolerans) så kom alla sjukdomar efter 22 års ålder. I år ska jag fylla 32 och under dessa tio åren har jag haft extrema magsmärtor, svårt att bli gravid, när jag väl blev gravid tuffa graviditeter ( spydde konstant 4 första månaderna) med svår uttorkning som följd så jag fick åka in och få dropp. Tuffa graviditeter som tog lååång tid ( 3 dygn, respektive 1, 5 dygn med onda värkar) min kropp stannar hur länge som helst när jag är öppen 4 cm, andra förlossningen förstod de att de var tvungna att sätta dropp för att det skulle fortskrida, första gången fick jag dropp för att ens orka de sista timmarna. Därefter fick jag struma och hypotyreos, opererade halsen när jag var gravid, och idag håller jag även på att utredas för reumatism eftersom jag har så fruktansvärt ont i lederna från och till. Det jag är mest lycklig över är att jag trots alla dessa år med sviktande hälsa har en underbar sambo som alltid finns där vid min sida och två underbara barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar